Tisdags ångest

0kommentarer

Tisdagen är halvt över och skolan har slutat... Fast jag ska till dansen om en timme så helt över är det inte. Jag och Filippa sitter och gör läxor hemma hos mig för det är så mycket av ett liv vi har.

Vi har prov i ekonomi imorgon och jag känner verkligen att det inte är min starka sida men jag hoppas att jag presterar lika bra som jag gjort hittills under terminen. Denna vecka ska det skrivas tre uppsatser, göras två prov och läsas ut två böcker. Varför? Varför finns skolan?!
I den takten jag jobbar kommer jag knappt ha hunnit äta klart min middag innan dagen är slut.

Filippa sitter just nu och skriver en melodi på pianot vilket hon påstår inte är hennes starka sida men jag tycker hon är jätteduktig. Vi har skapaprojekt på musiken och då ska man skapa något musikaliskt på instrument eller bara med sång.

Solen är äntligen framme på riktigt! Det är blå himmel och jag tror jag kan hänga tillbaka min Moncler jacka nu och ta fram något tunnare.


Kommentera

Publiceras ej