1997

0kommentarer

År 1997 föddes 180 fantastiska ungdomar som senare skulle gå på världens bästa skola. Ja, jag pratar om min årskurs, mina parallellklasser, mina klasskompisar och självklart min underbara skola.

Vi på AF har en jättegammal tradition som heter "dans på gården" och det kan hända att efter idag tas den traditionen bort eftersom vi nior bröt mot dess heligaste regler. Dans på gården är det typ det bästa som finns och förutom att min klass dansade en helt episk dans så, eftersom vi är nior, skulle vi dansa något som heter "munkdansen" som förut dansades i sopsäckar. Det går ut på att man dansar jättesnabbt, springer med höga knän och helt enkelt lökar sönder. Då kommer vi till första regeln: man får inte dansa munkdansen i sopsäckar för att det leder till seriös nedskräpning(larvig regel). Självklart skulle någon bryta den regeln vilket ledde till att vi inte fick dansa. Men eftersom vi är så fantastiska så sjöng vi sången istället och dansade ändå.

Efter det scenariot så fortsatte regelbrytandet. Andra regeln på dans på gården: man får inte ha vattenkrig(vilket också var en gammal tradition men som togs bort). Så när vi hade dansat klart togs vattenflaskor fram och vattenkriget började. Vattenkriget fortsatte sedan i tegnerlunden och det var helt underbart! Det var däremot mindre underbart när man sedan inte hade något ombyte och fick gå i blöta kläder i tre timmar...

Avslutet på AF blir bara bättre och bättre med dessa underbara människor jag har fått gå i skolan med i sex år. Jag undrar verkligen om vi skulle kunna toppa idag...

Kommentera

Publiceras ej