Opening night

0kommentarer

Vilken fantastisk kväll!!! Har nu haft den första och näst sista föreställningen på Oscarsteatern och det var så sjukt roligt.

I skolan bestämde jag och Aina oss för att skippa kören så vi kunde repa och äta i lugn och ro innan vi skulle samlas på Oscars och dra en soundcheck samt fixa några nummer som inte satt perfekt. Väl på teatern slängdes det smink till höger och vänster och olika kostymer hade försvunnit från gårdagens rep vilket skapade kaos och panik. Men sen taggade alla upp varandra och stämningen var jättehärlig!

Sedan kvart i sju hade vi våra kostymer på till öppningsnumret och alla gick ner till scenen för att värma upp och stretcha. Eva(vår dansrektor) sa fem minuter innan showen skulle börja "ingen får fisa!" Haha min humor..
Alla ställde sig redo och satte på sina ansikten och körde sedan fullt ut..
Efter första numret var alla så pass andfådda att det fick en att undra om vi är tränade överhuvudtaget. Nästan alla hade ont i halsen. Sedan fortsatte kvällen med helt sjuka nummer och allt blev jättebra. Under pausen mellan akt 1 och 2 satte vi oss vid pianot och jag bad de andra ta fram en låt så skulle jag spela så de kunde sjunga med. Det blev high school musical... Men åh vad härligt det var. Sedan kom avslutningsnummer, stipendieutdelning och till sist applådtack.. Och sen upp i logen igen!

Nu är jag hemma, ska snart lägga mig. Imorgon är det nationella prov i so, fysikprov, klasskonsert och en till föreställning på Oscars!

Kommentera

Publiceras ej