Lov gör mig lat

0kommentarer

Under vårterminen är det alla lov och studiedagar man längtar efter för att kunna orka ta sig igenom de 6 månader som väntar framför en innan läsåret är slut. Jag brukar alltid planera upp ett litet schema för läxor som kan behövas göra till veckan efter lovet. Men av någon anledning försvinner min ork, min koncentration, min känsla för ansvar och min förmåga att ens bry mig om något när alla rutiner försvinner... Så under loven brukar jag och min lillebror sitta mest framför tv:n under nästan hela dagen eftersom vi inte kan komma på något annat att göra.Jag har lyckats läsa inför de prov som ska göras nästa vecka men jag har fortfarande uppsatser som ska skrivas och böcker som ska läsas ut... Men idag lyckades jag i alla fall få lite sol. Jag öppnade fönstret och satte mig på en stol i solen. Där satt jag i kanske 45 minuter och jag tror faktiskt jag fick tillbaka den färgen i ansiktet man behöver för att det ska se ut som om man lever.

På eftermiddagen åkte jag till Base och repade ett nummer som vi ska dansa på Oscarsteatern om drygt en vecka. Numret började vi på för några dagar sedan och det är så roligt! Det är ett jätteshowigt nummer med massor av klassiska jazzsteg. Vi har repat hela veckan på alla möjliga nummer och inför musikalen vi sätter upp på Maximteatern i maj. Det är bra att det finns något som är schemalagt...

Kommentera

Publiceras ej