En kväll att minnas

0kommentarer

Jag var så glad och samtidigt så trött och illamående att jag inte orkade skriva ett inlägg igår.

Igår var nio innerstadsskolor tillsammans på stadshuset och dansade. Vi var ca 1000 elever plus lärare och ett dansband som spelade "modern" musik. Men det var ändå roligt när alla kunde sjunga lejonkungen och abba tillsammans...
Vi fick dansa bugg, foxtrot, vals och linedancing. Det var så fint att se alla dansa tillsammans.. Det var däremot lite enformigt efter ett tag men det som var mest jobbigt var att alla killar såg precis likadana ut och jag kunde bara urskilja de killar jag faktiskt kände vilket var klasskompisar, killar från skolan och min kusin Simon. Sista halvtimmen var det buggtävling som jag och min bästa kompis Fredrik, också min danspartner, planerat att vara med i. Efter att alla skolor dansat fick vi representera AF. I finalen stod alla tusen elever runt alla finalpar i en stor halvcirkel och hejade så högt att jag trodde mina öron skulle sprängas eller något. Efter vi dansat skulle dansbandet bestämma vilka som vann. Och vi vann! Jag hann krama om Fredrik, vända mig om och sen hade vi hela klassen över oss som släpade fram oss till scenen. Det var så mäktigt och alla var så glada! När jag var på väg hem kom jag på att jag hade glömt att äta middag och jag började må väääääldigt illa.

Nu ska jag iväg och repa inför en konsert med klassen i Stefanskyrkan.

Kommentera

Publiceras ej